Narodziła się nowa platforma CloudStudy: e-learning oraz symulacja i ochrona przed phishingiem

Po ponad roku rozwoju, nowa i nowoczesna platforma CloudStudy V2 doczekała się swojej pierwszej komercyjnej wersji. Nowa platforma to całkowicie od podstaw stworzone rozwiązanie, w którym połączyliśmy kilka lat doświadczeń zdobytych w codziennym świadczeniu usług e-learningowych dla naszych klientów.

CloudStudy - rozwiązanie na światowym poziomie.

Biorąc pod uwagę, że platforma ta jest nastawiona głównie na produkt eksportowy, w procesie jej tworzenia uwzględniono wady i zalety najbardziej powszechnych rozwiązań konkurencyjnych na światowym poziomie, dzięki czemu możemy jednoznacznie stwierdzić, że nasza nowa platforma spełnia, a pod wieloma względami nawet przekracza międzynarodową poprzeczkę jakości. I jesteśmy z tego bardzo dumni.

Ale co właściwie jest takiego wyjątkowego w CloudStudy? Postaramy się na to odpowiedzieć w tym wpisie.

Użyteczność i design

System został zaprojektowany z uwzględnieniem wytycznych projektowania i użyteczności współczesnych korporacyjnych rozwiązań informatycznych, tak aby użytkownik miał jak najmniejsze prawdopodobieństwo popełnienia błędu lub niewykonania funkcji. W efekcie system stał się tak niezwykle przejrzysty i prosty, że czasami wydaje nam się, że o czymś zapomnieliśmy...

W rzeczywistości system może być używany praktycznie bez potrzeby szkolenia, ponieważ aby uruchomić połączoną kampanię e-learningową i symulację phishingu, wystarczy nacisnąć jeden przycisk i przejść przez 5 lub 6 kroków. Oczywiście na wszelki wypadek zamieściliśmy również film instruktażowy

Inteligentne i efektywne zarządzanie e-learningiem

Aby realizacja procesu e-learningowego była jak najprostsza, uniwersalna i płynna, rozdzieliliśmy pojęcia - kurs (treść) szkoleniowy i kampania szkoleniowa. Dzięki temu na platformie możliwe jest stworzenie kampanii szkoleniowej, która może zawierać dowolne treści szkoleniowe, które są dostępne (zakupione) dla klienta na platformie. Dodatkowo, kampania szkoleniowa może być nieskończenie długa i powtarzana dla każdego kursanta po wygaśnięciu poprzedniego certyfikatu szkoleniowego. Treść szkolenia jest w pełni wersjonowalna, dzięki czemu nowe treści mogą być wyświetlane w ramach kampanii tylko tym kursantom, którzy jeszcze nie zapoznali się z daną treścią.

Testy wiedzy lub testy są oddzielone od treści szkolenia. Pozwala to na wybór obowiązkowego stosowania testów, jak również procesu - przed lub po szkoleniu.

Nasz system zarządzania użytkownikami i powiadomieniami niezwykle ułatwia komunikację z kursantami, pozwalając na grupowanie ich zgodnie z preferencjami klienta i wysyłanie powiadomień z wykorzystaniem różnych scenariuszy dostawy, zarówno bezpośrednio (do konkretnych odbiorców), jak i dynamicznie (według określonych kryteriów wysyłki)

dePhish: rozwiązanie z zakresu bezpieczeństwa IT

dePhish to rozwiązanie z zakresu bezpieczeństwa IT, które obejmuje kilka elementów treści i funkcjonalności, które są zintegrowane z platformą CloudStudy:

  • Interaktywne treści szkoleniowe z zakresu cyberbezpieczeństwa - zabawne i pouczające filmy animowane, łatwe do zrozumienia filmy szkoleniowe, interaktywność i testy wiedzy.
  • Zautomatyzowana symulacja phishingu - technologia SMART dePhish Phishing automatycznie towarzyszy kampanii e-learningowej z zakresu bezpieczeństwa IT.
  • Przycisk dePhish w kliencie MS Outlook - użytkownicy mogą "wykrywać" e-maile phishingowe lub uczestniczyć w procesie ochrony bezpieczeństwa IT poprzez zgłaszanie podejrzanych e-maili do specjalistów ds. bezpieczeństwa.

Jak widać, rozpoczęliśmy transformację z narzędzia czysto szkoleniowego do narzędzia ochrony cyberbezpieczeństwa, zasilanego aktywnym udziałem przeszkolonych pracowników.

Grywalizacja i element rywalizacji czyli grywalizacja

Jednym z najistotniejszych problemów, z jakimi spotykamy się u naszych klientów, jest niewystarczające zaangażowanie pracowników w szkolenia. Jeśli pracownika nie motywuje sam proces nauki, to często motywację można uzyskać bezpośrednio z elementu gry - pracownicy często chcą być wśród zwycięzców lub przynajmniej nie być wśród przegranych. W tym celu na nowej platformie stworzyliśmy elementy gier i konkursów, w których użytkownicy będą mogli rywalizować (zarówno indywidualnie, jak i zespołowo) o stanowiska przywódcze oraz publicznie odbierać pochwały i nagrody.

Sklep internetowy z treściami

Na platformie znajduje się e-sklep z treściami, w którym klienci mogą szybko złożyć wniosek o nowe/dodatkowe treści lub licencje. Nie trzeba już w tym celu pisać maili ani dzwonić.

Zgodność z potrzebami korporacyjnymi

Platforma jest w pełni konfigurowalna do stylu korporacyjnego klienta (kolorystyka, logo, domena internetowa, serwer e-mail, itp.) oraz integruje się z usługami Active directory klienta. Pozwoli to klientom zabezpieczyć usługę tak, aby ich pracownicy nawet nie poczuli, że korzystają z zewnętrznej usługi w chmurze.

Zarządzanie komercyjne - na innym poziomi

Z biznesowego punktu widzenia platforma jest stworzona do zautomatyzowanej i produktywnej pracy z partnerami - dystrybutorami platformy i autorami treści. Pozwala na szczegółowe i drobiazgowe wyszczególnienie tego, co jest potrzebne do realizacji procesów biznesowych związanych ze sprzedażą i licencjonowaniem.

Oczywiście nad wieloma rzeczami trzeba jeszcze popracować, ale już teraz jesteśmy bardzo zadowoleni i dumni z tego, co udało nam się zrobić